Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Rusza projektowanie ostatniego odcinka toru wodnego przez Mierzeję

Dalej Wstecz
Autor:

ep.

Data publikacji:
24-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
24-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Ri

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Rusza projektowanie ostatniego odcinka toru wodnego przez Mierzeję
fot. Urząd Morski w Gdyni
Mosty Gdańsk wykonają dokumentację projektowa dla ostatniego odcinka toru wodnego na rzece Elbląg. Decyzje administracyjne powinny być uzyskane za 11 miesięcy. Urząd Morski w Gdyni podpisał już umowę z projektantem. To kluczowy fragment dla zapewnienia pełnej funkcjonalności toru wodnego między Zatoką Gdańska i Zalewem Wiślanym.

W ramach zawartej umowy wybrany projektant zaprojektuje odcinek toru wodnego na rzece Elbląg na odcinku od punktu P1 do punktu Port. Będzie także pełnił nadzór autorski. Za te prace Mosty Gdańsk otrzymają 497,400 tys. zł.
Można odliczać terminy, czyli 9 miesięcy opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji zatwierdzającej projekt robót geologicznych oraz 11 miesięcy od podpisania umowy na uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych.

Dokumentacja będzie dotyczyła odcinka toru wodnego o długości ok. 3 km, szerokości 36 m i głębokości 5 m. Odcinek objęty opracowaniem zaczyna się na wysokości oczyszczalni ścieków i biegnie do rozwidlenia rzeki i Kanału Jagiellońskiego oraz od tego punktu do Portu na wysokości mostu Unii Europejskiej. Opracowanie będzie także dotyczyło odcinkowego umocnienia brzegu oraz budowy obrotnicy o średnicy 160 m na rozwidleniu rzeki Elbląg i Kanału Jagiellońskiego.

Inwestor zastrzega, że wykonawca opracuje dokumentację projektową dla wszystkich odcinków, które w jego ocenie wymagają wykonania obudowy brzegu lub przebudowy/rozbudowy istniejących konstrukcji.

To ostatni odcinek w ramach budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską kluczowy dla zapewnienia nowej dostępności elbląskiego portu. Wcześniej w odniesieniu do tej inwestycji trwała dyskusja na temat źródeł jej finansowania. Przedsięwzięcie było zbyt kosztowne dla samorządowego portu, rząd (jeszcze poprzedniej kadencji) był gotów ponieść niezbędne koszty jednak w zamian za przejecie części udziałów w porcie, na co nie było zgody miasta.

W ubiegłym roku udało się uzyskać porozumienie, zgodnie z którym koszty inwestycji poniesie państwo.


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5